| Index › Wishlist › Open Source | 1  |
Open Source | dinsdag 04 november 2008 om 16:03 |
|
R0elr
2 Posts
Onbekend | Hoihoi,
Wat ik wilde vragen is of de eigenaar (RoelVB) al eens heeft overwogen om zijn status bot Open Source te maken. Het lijkt mij namelijk erg leuk om te zien hoe alles hier in elkaar steekt. Het is in PHP geschreven, toch?
Ook zou het erg leuk zijn als meer mensen eraan helpen, en dus verbeterd kan worden
Edit: heb ff een grammaticafoutje gefixed  | Laatst bewerkt door R0elr op dinsdag 04 november 2008 om 16:07
 |
|
|
Re: Open Source | dinsdag 04 november 2008 om 16:19 |
|
RoelVB
Eigenaar/Developer 159 Posts
Onbekend | Ik heb er eigenlijk nog nooit aan gedacht om SB opensource te maken.
SB is ook nog niet af! Als hij wel af was zou ik hem nog niet opensource maken, in ieder geval... zeg nooit nooit! 
Het lijkt me verder een slecht idee, stel je voor, ik maak SB opensource.
Dan gaat iedereen zijn eigen SB website opzetten, de ene nog slechter dan de ander.
Er komt veel meer bij kijken dan een simpele webserver! |
 |
|
|
Re: Open Source | dinsdag 04 november 2008 om 16:45 |
|
R0elr
2 Posts
Onbekend | Wat zou het nut van eigen statusbotsites zijn?
Je zou er ook voor kunnen kiezen belangerijke delen en informatie weg te laten.
Maar, je zit wel inderdaad met het "stelen" van statusbot. Al zie ik het nut er echt niet van in. Ik snap wel je argumenten van niet. |
 |
|
|
Re: Open Source | dinsdag 04 november 2008 om 21:12 |
|
Carharttguy
Admin 52 Posts
Onbekend | | | Quote: R0elr | | |
Wat zou het nut van eigen statusbotsites zijn?
Je zou er ook voor kunnen kiezen belangerijke delen en informatie weg te laten.
Maar, je zit wel inderdaad met het "stelen" van statusbot. Al zie ik het nut er echt niet van in. Ik snap wel je argumenten van niet.
|
|
Je vraagt wat het nut van eigen statusbotsites zou zijn, maar als dat niet de bedoeling is, wat zou dan het nut zijn van opensource te maken? En als je belangrijke delen weglaat, dan lijkt het mij al helemaal nutteloos, want het zijn meestal die dingen die het moeilijkst te maken is, waar het meest kennis voor nodig is, het meest werk enzo.
Verder lijkt het mij niet nuttig om iets dat in Beta is al opensource te maken, en ook gewoon, in een heel systeem maken, kruipt denk ik heel veel werk, en oneindig veel tijd (vaak ook frustraties ) |
 |
|
|
Re: Open Source | woensdag 31 december 2008 om 2:59 |
|
Felas
21 Posts
Onbekend | | | Quote: Carharttguy | | |
[..]
Je vraagt wat het nut van eigen statusbotsites zou zijn, maar als dat niet de bedoeling is, wat zou dan het nut zijn van opensource te maken? En als je belangrijke delen weglaat, dan lijkt het mij al helemaal nutteloos, want het zijn meestal die dingen die het moeilijkst te maken is, waar het meest kennis voor nodig is, het meest werk enzo.
Verder lijkt het mij niet nuttig om iets dat in Beta is al opensource te maken, en ook gewoon, in een heel systeem maken, kruipt denk ik heel veel werk, en oneindig veel tijd (vaak ook frustraties )
|
|
Het nutte ervan is dat er ''patches'' met die source gedaan kunnen worden en bugs op te lossen
 |
 |
|
|
Re: Open Source | zaterdag 09 januari 2010 om 16:34 |
|
NickTM
16 Posts
Onbekend | Het nut van opensource zou zijn dat gebruikers eigen onderdelen zouden kunnen creeëren en zodra ze honderd procent zeker zijn dat er geen bugs zijn het naar jou kunnen sturen RoulVB, dit zou jou een hoop werk besparen met het maken van onderdelen van verzochte dingen. | Laatst bewerkt door NickTM op woensdag 12 mei 2010 om 16:58
 |
|
|
1  |